اهدای عضو،اهدای زندگی

وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

اهدای عضو،اهدای زندگی

وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

مدیران، کادر فنی و کلیه بازیکنان باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ اهدای عضو- اهدای زندگی روز جمعه، 20 دی ماه در مرکز پزشکی مسیح دانشوری حضور یافته و از کودکان بستری در بخش اطفال این بیمارستان عیادت نمودند.

به گزارش روابط عمومی این مرکز، این بازدید به همت معاونت فرهنگی واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با حضور کلیه مسئولین واحد، خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده، بیماران در لیست انتظار پیوند و خانواده‌هایشان و گیرندگان عضو پیوندی و خانواده‌هایشان برگزار شد.

دکتر کتایون نجفی‌زاده در این مراسم ضمن تشریح فرایند مرگ مغزی و مقوله اهدای عضو؛ اهدای زندگی، بر نقش تاثیرگذار ورزشکاران محبوب کشور در خصوص فرهنگسازی اهدای عضو در میان اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

در ادامه اولین زوج پیوند ریه کشور در خصوص مشکلات قبل از پیوند سخنرانی کردند و آقای حسین اعظمی بیمار گیرنده ریه شعری را که با مضمون تقدیر از خانواده‌های بزرگوار اهدا کننده سروده بود به صورت دکلمه اجرا کرد.

امیر قلعه نویی نیز تقارن روز بازدید باشگاه استقلال از مرکز پزشکی مسیح دانشوری با روز شهادت امام حسن عسگری(ع) را جهت ترویج روحیه فداکاری و ایثارگری در میان شیعیان آن حضرت مثبت ارزیابی نمود و از فرهنگ اهدای عضو به عنوان کاری خداپسندانه یاد کرد.

وی همچنین از کلیه مسئولین واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بابت ترتیب دادن چنین مراسمی تشکر کرد. لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم کلیه اعضای باشگاه فرهنگی- ورزشی استقلال از کاخ مظفری بازدید و کارت اهدای عضو دریافت نمودند و پس از آن با اهدای شاخ‌های گل و جوایزی از کودکان بستری در بخش اطفال عیادت کردند.

بنا بر اعلام نیما سیمین پور، مسئول روابط عمومی واحد پیوند پس از انجام مذاکرات شفاهی با امیر قلعه نویی مقرر گردیده واحد فراهم آوری اعضای پیوندی قبل از بازی شهرآورد پایتخت جهت ثبت نام کارت اهدای عضو هواداران و دیگر بازیکنان در کمپ مرحوم ناصر حجازی حضور یابند.

۹۲/۱۱/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
سفیر زندگی