اهدای عضو،اهدای زندگی

وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

اهدای عضو،اهدای زندگی

وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

سلامت نیوز :معاون سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اعلام آمادگی 12 هزار عضو جوان این جمعیت برای اهدای عضو به بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارشسلامت نیوزبه نقل از ایسنا ؛ سید محمد حسین جوادی در این باره گفت: این اعضا در قالب اجرای طرح «قرار مهربانی» در ماه مبارک رمضان امسال و تکمیل فرم، آمادگی خود را برای اهدای عضو به بیماران نیازمند اعلام کردند.

وی با بیان اینکه طرح «قرار مهربانی» با شعار« اهدای عضو، اهدای خون، هدیه‌ای برای نجات جان انسان‌ها» اجرا شد افزود: این طرح به منظور ترویج فرهنگ احسان، نوع‌دوستی و مهرورزی و نهادینه‌کردن تلاش برای تامین سلامت انسان‌ها و تسکین آلام‌بشری اجرا شد.

جوادی یادآور شد: در این طرح، 6500 جوان هلال‌احمر خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کردند.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: تاکنون برای بیش از 120 هزار جوان هلال‌احمری کارت اهدای عضو با همکاری واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه شهید بهشتی تهران صادر شد.

سفیر زندگی
۲۸ مهر ۹۲ ، ۰۰:۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰

معاون امور فرهنگی مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتقاد از نبود متولی پیوند اعضا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: هم‌اکنون تشکل گسترده و عظیمی در زمینه پیوند اعضا به وجود آمده و لازم است شاکله‌ای متناسب با این گستره برای آن به وجود آید.

امید قبادی، معاون امور فرهنگی مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) با انتقاد از نبود متولی پیوند اعضا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: مرکز مدیریت پیوند اعضا در حال حاضر متولی خاصی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ندارد در حالی‌که هم‌اکنون تشکل گسترده و عظیمی در زمینه پیوند اعضا به وجود آمده و لازم است شاکله‌ای متناسب با این گستره برای آن به وجود آید. 

سفیر زندگی
۲۷ مهر ۹۲ ، ۱۱:۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
Hozeh-yazd5

فیلم کوتاه داستانی «رضایت» به نویسندگی و کارگردانی علی حماسی و تهیه کنندگی حوزه هنری استان یزد ساخته شد.

سوره سینما- این فیلم کوتاه داستان با ساختاری مستندگونه به موضوع اهدای عضو می‌پردازد. این فیلم روایتگر مردی است که در یزد آخرین بازمانده از شغل دارایی بافی که یکی از صنایع دستی قدیمی یزد است. این مرد در سانحه تصادف دچار مرگ مغزی می‌شود. دختر این مرد که از بیماری نارسایی قلبی رنج می‌برد بعد از کش مکشی قلب پدر را دریافت می‌کند و برای برقرار نگه داشتن شغل پدر، کار او را دنبال می‌کند.

از عوامل اصلی این فیلم می‌توان به تصویربردار: محمدمجلل، صدابردار: ساما سجودی، تدوین: لیلا تاج دینی، عکاس: میلاد شکیبا، مدیر تولید: شیلا شهرام، بازیگران محمدرضا امیرخان، مژگان طاووسی، مینا صدقی، اشاره کرد.

علی حماسی فیلم‌های کوتاه«بازی من»، «نبض سرخ» و… را کارگردانی کرده است.

سفیر زندگی
۲۲ مهر ۹۲ ، ۰۱:۵۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

 ایران در گفت‌وگو با کارشناسان حقوقی بررسی کرد

روزنامه ایران  - داریوش آرمان - فرناز قلعه‌دار

موضوع اهدای اعضا از افراد مرگ مغزی که علائم حیاتی نشان نمی‌دهند از سال‌ها قبل در کشورهای مختلف مطرح بوده و هم اکنون نیز محل چالش‌های مختلف حقوقی و دینی است. این در حالی است که به اذعان مراجع بین‌المللی پزشکی، ایران یکی از پیشگام‌ترین کشورهای جهان در زمینه تدوین و اجرایی کردن قوانین اهدای اعضا از افراد مبتلا به مرگ مغزی است. چرا که حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و اغلب مراجع تقلید کشور سال‌ها قبل بخشش اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در صورت رضایت خانواده درجه یک یا اعلام رضایت فرد قبل از مرگ را مورد تأیید قرار داده‌اند. 
سفیر زندگی
۲۲ مهر ۹۲ ، ۰۱:۵۴ موافقین ۰ مخالفین ۰

فیلم «نفس» به کارگردانی شهروز شکورزاده و تهیه‌کنندگی فرزاد دزدمه که به تازگی مراحل فنی اش به پایان رسیده اواسط آبان ماه از شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد. ضمن اینکه گروه تولید این تله فیلم قصد دارند اول آبان در یک اکران خصوصی فیلم را به نمایش درآورند و از عوامل پشت دوربین فیلم تجلیل به عمل آورند.

تصویربرداری این تله فیلم اواخر سال گذشته در شوره زار، شهرک دفاع مقدس، خیابان سردار جنگل، اوین درکه، قلعه حسن خان، شهریار، جاده قم و چند خیابان در تهران انجام شده است.

نگین صدق گویا، فرزاد دزدمه، سحر قریشی، شهروز ابراهیمی، امین ایمانی، حلیمه سعیدی، حسن زارع، سمیرا شکرانه، رضا نامی، سمیرا مسلمی، محمدرضا حسنی، مهشید باباحبیب و عزت ا... رمضانی‌فر همراه با هنرمندان نوجوان کیارش و کژال شکورزاده بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.«نفس» با موضوع اهدای عضو داستان زندگی عیسی را روایت می کند که بعد از سال‌ها، از خارج کشور به ایران بازمی‌گردد و پس از دیدن عشق قدیمی خود مهتاب اتفاقات تازه‌ای در زندگی‌اش رخ می‌دهد.

این تله‌فیلم یک درام اجتماعی است که سه رکن مهم زندگی، عشق، ایثار و مرگ را روایت می‌کند.شکورزاده ساخت تله‌فیلم‌های «افقی رو به بالا» و «لانه» و مستندهای «خانه دوست اینجاست»، «گرو» و... را در کارنامه خود دارد.

سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: نویسنده: علی گلبهاران، مجری طرح: مجتبی متولی، مدیر تصویربرداری: طاهر چگونیان، مدیر صدابرداری: مهدی دارابی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز محمد صادقی، طراح گریم: محمدرضا ملکی، طراح صحنه و لباس: سادیا جلالی پور، عکاس: سمیرا بختیاری، مشاور رسانه‌ای: مهرزاد خلیقی.

منبع:بانی فیلم

سفیر زندگی
۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۱:۳۷ موافقین ۰ مخالفین ۰

سلامت نیوز : معاون فرهنگی واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اعلام اینکه تاکنون یک میلیون و چهارصد هزار نفر وارد پایگاه اینترنتی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه شده و فرم دریافت کارت اهدای عضو را پر کرده‌اند، گفت: طی شش ماهه اول سال 92 حدود 800 هزار نفر برای دریافت کارت اهدا ثبت نام کرده‌اند.

دکتر امید قبادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ادامه داد: روزانه حدود سه تا پنج هزار نفر برای اهدای عضو در این مرکز ثبت نام می‌کنند که به 120 هزار نفر در هر ماه می‌رسد.

وی با بیان اینکه اعلام رضایت از اهدای اعضا پس از مرگ بوسیله پرکردن فرم اهدای عضو طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: در سال 84 روزانه تنها 30 نفر فرم‌های اهدای عضو را پر می‌کردند.

معاون فرهنگی واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به اینکه 17 مرکز عضو در کشور و چهار واحد پیوند عضو در تهران مشغول فعالیت و ارائه خدمت هستند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 113 بیمارستان را در تهران تحت پوشش خود دارد.

قبادی افزود: میزان رضایت گیری از خانواده‌های فرد مرگ مغزی برای اهدا در کشور به طور میانگین 37 درصد است اما آمار فوق در این مرکز تا پایان شهریور 92، 96.3 درصد بوده است و بر این اساس تنها چهار درصد خانواده راضی به اهدای عضو عزیزشان نمی‌شوند.

سفیر زندگی
۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۰:۳۳ موافقین ۰ مخالفین ۰

"قوانین و آمار اهدای عضو"


دریافت

سفیر زندگی
۱۸ مهر ۹۲ ، ۰۱:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

Successful human allotransplants have a relatively long history of operative skills that were present long before the necessities for post-operative survival were discovered. Rejection and the side effects of preventing rejection (especially infection and nephropathy) were, are, and may always be the key problem.
Several apocryphal accounts of transplants exist well prior to the scientific understanding and advancements that would be necessary for them to have actually occurred. The Chinese physician Pien Chi'ao reportedly exchanged hearts between a man of strong spirit but weak will with one of a man of weak spirit but strong will in an attempt to achieve balance in each man. Roman Catholic accounts report the 3rd-century saints Damian and Cosmas as replacing the gangrenous leg of the Roman deacon Justinian with the leg of a recently deceased Ethiopian. Most accounts have the saints performing the transplant in the 4th century, many decades after their deaths; some accounts have them only instructing living surgeons who performed the procedure. 

سفیر زندگی
۱۷ مهر ۹۲ ، ۰۸:۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰

دکتر ایرج فاضل


گرچه درنوشته های بزرگان و شخصیت های برجسته پزشکی قدیم ایران از جمله حکیم ابن سینا و اسمعیل جرجانی  اشاراتی وجود دارد که میتواند بعنوان اولین برداشت مبهم از مسئله انتقال اعضاء باشد ولی پیوند اعضاء به مفهوم مدرن و کنونی آن یعنی جایگزینی یک عضو با عضو مشابه درطب ایران درسال 1314 با انجام پیوند قرنیه توسط استاد صاحب نام جراحی چشم و پایه گزار چشم پزشکی مدرن درایران شادروان دکتر شمس در بیمارستان ---- تهران انجام شد و با آموزش دستیاران  و جراحان چشم دراین بخش ادامه یافت و به دنبال آن و با کمی فاصله دکتر خدادوست استاد جراحی چشم دانشگاه شیراز بصورت فعال و چشم گیری اینکار را دنبال کرد و پیوند قرنیه که سخت مورد نیاز بسیاری از بیماران بود در اکثر بخش های جراحی چشم مملکت  قابل انجام وارائه شد. دراینجا لازم است به نقش ارزشمند  دکتر حمید سجادی استاد چشم دانشگاه شهید بهشتی دردوران پس از انقلاب نیز اشاره شود . درحال حاضر دربیش از صد مرکز درایران این عمل انجام می شود و شمار بیمارانی که پیوند قرنیه شده اند از پنجاه هزار نفر گذشته است . 

سفیر زندگی
۱۷ مهر ۹۲ ، ۰۸:۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰

مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 
جهت تکمیل کادر خود مددکار با مدرک کارشناسی و بالاتر میپذیرد
علاقه مندان میتوانند جهت ثبت نام با شماره های ۲۶۱۰۵۲۸۹ یا ۰۹۱۳۱۲۱۲۴۱۱ تماس حاصل فرمایند

سفیر زندگی
۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۲:۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰