اهدای عضو،اهدای زندگی

وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

اهدای عضو،اهدای زندگی

وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: بیمارستان‌های دولتی حق ندارند برای اهدای عضو در افراد مرگ مغزی و برای نگهداری فوتی‌ها پولی دریافت کنند و اگر درخواست وجه کنند، جرم است.

به گزارش سلامت نیوز سیدحسن هاشمی در حاشیه افتتاح کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی چشم در بیمارستان طرفه گفت: برای افرادی که دچار مرگ مغزی شدند و اعضای خود را اهدا می‌کنند بیمارستان مبدا که آنها را نگهداری می‌کنند نباید بابت نگهداری آنها هزینه‌ای دریافت کنند. بنابراین اگر موردی اطلاع داده شود، حتماً با آن برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد:‌ البته ممکن است هزینه‌ای را بابت اهدای عضو در افراد مرگ مغزی شده در بیمارستان‌های خصوصی بگیرند. مثلاً برای ۳ ماه بستری 600 میلیون تومان پول دریافت کنند که در این مورد دولت نمی‌تواند ورود کرده و هزینه آن را بپردازد.

هاشمی گفت: اما در بیمارستان‌های دولتی اگر برای اهدای اعضای مرگ مغزی یا نگهداشتن افراد فوت شده هزینه‌ای را دریافت کنند حق ندارند و اگر وجهی را درخواست کنند مجرم خواهند بود.
وزیر بهداشت گفت:‌این مورد به صورت بخشنامه از سوی معاونت درمان به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است و اگر موردی از تخلف رخ داد، مردم می‌توانند به سامانه 1590 که مربوط به شکایات در طرح تحول سلامت بوده تماس بگیرند.
سفیر زندگی
۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۵:۴۲ موافقین ۰ مخالفین ۰