اهدای عضو،اهدای زندگی

وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

اهدای عضو،اهدای زندگی

وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

دهمین جشن نفس برگزار شد

دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴ ق.ظ

دهمین همایش پیوند اعضا جشن نفس در نمایشگاه بین المللی تهران با حضور دکتر ولایتی رییس جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایرانیان و نبیانگذار جشن نفس، فاطمه هاشمی و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

دکتر علی‌اکبر ولایتی در مراسم بزرگداشت پیوند اعضا (جشن نفس) که برای دهمین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد،گفت :به عنوان مثال یکی از کشورهای صاحب نام منطقه، اقدام به پیوند ریه کرده است و به علت اینکه تاکنون 9 پیوند ریه غیرموفق انجام داده بود، از بیمارستان مسیح دانشوری درخواست کرد تا به آنجا سفر کرده و راه و رسم صحیح پیوند را به آنها بیاموزد.

ولایتی با بیان اینکه میزان موفقیت و درصد عوارض ناشی از پیوند در ایران به استانداردهای جهانی نزدیک شده است، از تلاش تیم پیوند اعضا در بیمارستان مسیح دانشوری قدردانی کرد و گفت: گاهی یک پیوند عضو حدود 12 ساعت به طول می‌انجامد، اما با تمام سختی‌هایی که دارد، با موفقیت انجام می‌شود.
در این مراسم هنرمندانی چون رضا کیانیان، پرویز پرستویی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، جمشید مشایخی، محمدحسین لطیفی، محمد کاسبی، همایون ارشادی، گوهر خیراندیش، مجید مظفری و خانواده زنده یاد عسل بدیعی، مسئولان و پزشکان مرتبط با پیوند اعضا نیز حضور داشتند.

در پایان رویا تیموریان گفت: دربرابر عظمت رنج بیماران و شکوه حرکت خانواده های اهدا کننده بنده کمترین و جزئی ترین کار را انجام داده ام. وی افزود: دست تمام پزشکان را می بوسم و از دکتر نجفی زاده تشکر می کنم. وی خاطرنشان کرد: به قدری عظمت این فضا خوب بود که خودم را ذره ای بیش نمی بینم.

در این مراسم رضا کیانیان، رویا تیموریان و پرویز پرستویی به عنوان سفرای هنرمند جشن نفس انتخاب شدند و تندیس این مراسم را دریافت کردند. گفتنی است، در پایان کلیپی از فعالیت های فرهنگی رضا کیانیان، پرویز پرستویی، رویا تیموریان در این راستا پخش و از خانواده های اهدا کننده نیز تقدیر شد.

۹۲/۰۵/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
سفیر زندگی